خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/28 - 17:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اولادقباد مطرح کرد

ضرورت تامین زیرساخت‌های آموزشی لازم برای شرایط بحران

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن تشریح نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها در زمان تعطیلی آنها برای جلوگیری از شیوع کرونا تاکیدکرد که دانشگاهیان مغز متفکر ارائه ایده‌های مناسب جهش ساماندهی این بخش به دولت هستند.

 فریده اولادقباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وجود مشکلاتی در روند برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها در قالب مجازی که در پی تعطیلی این مراکز به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، گفت: ما برای بررسی وضعیت آموزشی، هم دانش‌آموزان و هم دانشجویان نشستی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم که در این رابطه گزارش مفصلی را ارائه داد، همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم گزارشی در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های اموزشی این دانشگاه ارائه داد.



ضرورت تامین زیرساخت‌های آموزشی لازم ویژه شرایط بحرانی در کشور



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست گزارشی از میزان تدریس سرفصل‌های آموزشی دانشگاه‌ها در قالب کلاس‌های مجازی قبل و بعد از عید نوروز ارائه شد، هر چند هنوز به تامین زیرساخت‌های آموزشی لازم ویژه شرایط بحرانی در کشور نیاز داریم.



 وی تصریح کرد: ایران از جمله کشورهایی است که دارای شرایط خاصی است، به گونه‌ای که پیوسته با حوادث طبیعی و غیرمترقبه مواجه می‌شویم که می‌طلبد برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه شرایط بحرانی، هم در آموزش و پرورش و هم آموزش عالی صورت گیرد.



رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای مقاطع زمانی که با آلودگی هوا، ریزگردها و بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله مواجه می‌شویم، تدابیری بیندیشند، نه اینکه بعد از وقوع این حوادث برای برون‌رفت از مشکلات ناشی از آنها چاره‌اندیشی کنند.



اولادقباد بیان کرد: اکثر دانشگاه‌ها برای تدریس دروس نظری از طریق فضای مجازی با دانشجویان در تعامل هستند و واحدهای عملی هم که به حضور در کلاس نیاز دارد، ممکن است در تابستان ارائه شوند.



مشکلاتی که در مسیر آموزش از طریق فضای مجازی وجود دارد



وی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر آموزش مجازی وجود دارد، افزود: برخی دانش‌آموزان یا دانشجویان در نقاط کم‌ برخوردار کشور سکونت داشته و به اینترنت دسترسی ندارند یا حتی ممکن است گوشی هوشمند نداشته باشند که بر روی آن اپلیکیشن‌های ارائه شده را نصب کنند.



راه‌اندازی شبکه دانشجو پایانی بر محرومیت دانشجویان ساکن در نقاط کم برخوردار



این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بنده به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد دادم که در این شرایط شبکه دانشجو را راه‌اندازی کنند تا واحدهای نظری تمام دانشگاه‌ها با معرفی کتب مرجع در آن تدریس شود که دانشجویان ساکن در دورافتاده‌ترین مناطق هم بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اساتید و دانشجویان مغز متفکر جامعه هستند که می‌توانند با ارائه ایده به دولت در رفع این مشکل مشارکت کنند تا متناسب با وضعیت و امکانات موجود در مناطقی که در آن سکونت دارند به ارائه راهکار بپردازند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296836
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار